Helloween - Keeper of the Seven Keys Part II 

稱這首歌為金屬國歌一點也不為過了,金屬入門爽歌之一

這首歌歌詞的內容,對於生長在高壓時代的我們

看了真的是心有戚戚焉啊

 

MV也是頂級的智障...超無言

推來推去是三小XDD

Helloween - I Want Out

 

 


I Want Out
我要離開


From all lives beginning on
we are pushed in little forms
no one asks us how we like to be
In school they teach us what to think
but everyone says different things
but they're all convinced that
they're the ones to see
從所有人一出生開始
我們就被逼著進入一堆框架
沒人問我們想要成為什麼模樣
學校裡大人教我們應該要多去想想
但每個人的說法各自不同
但他們都信心十足
認為只有他們才懂


So they keep talking and they never stop
and at certains point you give it up
so the only thing that's left to think is this
所以他們滔滔不絕,說個不停
久而久之,你決定不去鳥它
唯一剩下的想法就是


I want out... To live my life alone
I want out... Leave me be
I want out... To do things on my own
I want out... To live my life and to be free
我要離開  自己一個人生活
我要離開  不要管我
我要離開  讓我自己做事情
我要離開  自由自在過自己的生活


People tell me A and B
they tell me how I have to see
Things that I have seen already clear
so they push me then from side to side
they're pushing me from black to white
they're pushing'til there's nothing more to hear
別人告訴我這樣和那樣
他們告訴我該怎樣去看事情
但我早就看透這一切
於是他們將我推來推去
他們將我從黑推入白
不斷逼我,直到我什麼也聽不見


But don't push me to the maximum
shut your mouth and take it home
'cause I decide the way things gonna be
但不要把我逼到極限
閉上你的嘴
因為事情該怎樣,該由我來決定


I want out... To live my life alone
I want out... Leave me be
I want out... To do things on my own
I want out... To live my life and to be free
我要離開  自己一個人生活
我要離開  不要管我
我要離開  讓我自己做事情
我要離開  自由自在過自己的生活


there's a million ways to see the things in life
a million ways to be the fool
in the end of it, none of us is right
sometimes we need to be alone
有上百萬個觀看生命中萬物的角度
有上百萬種當傻子的方法
到頭來,我們之中沒有人是對的
有時候我們需要獨處


I want out... To live my life alone
I want out... Leave me be
I want out... To do things on my own
I want out... To live my life and to be free
我要離開  自己一個人生活
我要離開  不要管我
我要離開  讓我自己做事情
我要離開  自由自在過自己的生活

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()