Stratovarius - 01. Father Time 

畢業後大家各奔東西,雖然這是常態

但是偶爾想起總會覺得令人遺憾,這就是這首歌的意境

每個人都要往人生的下一段前進,這就是人生

以前總會酷酷的說畢業後就要遠走高飛

現在想想倒是挺幼稚的

 

Stratovarius - Father Time

 

Stratovarius - Father Time

時光老人

Father Time
<<名詞>>
時光老人
(手持象征死亡來臨的大鐮刀與象征時間流逝的沙漏,禿頭的長鬍子老人“時間”的擬人化


Walking down the path that leads me to my memories
Pacing all the way without a care in my stride
Where are the friends of my yesterday
have they moved on with their lives
Can we still laugh and joke about things like before
尋著這條帶領我通往記憶中的路
面對條條大路 毫不擔心的大步的向前走
我過去的朋友們都到哪去了
是否依然過著他們的生活?
是否我們能像以前一樣的有說有笑?


There's no need to hide the past that I have left behind
It's a good resource somewhere for me to find
Why am I waiting for someone to reach out
it shouldn't be all up to them
keeping in touch ain't that easy but I'll have to try
不需要為過去我所做過的事而躲藏
因為它是在記憶裡的某處能讓我尋得的寶貝
為什麼我要在這等待著某人做出抉擇
這不應該由他們作主
維持聯繫並不容易 但我會嘗試著去做


Where have all the years gone
that's what I am asking now
What have I learnt so far
tell me Father Time - tell me now
這些年的歲月都到哪去了?
這正是我想問的阿!
目前為止我到底獲得了什麼?
告訴我吧時光老人 告訴我吧!




Now I understand I'll take from time what I need
And I'll store it inside it's there for me to find
I can't deny that the years will pass by
but it won't bother me
Coz now I will set out to realize my dream
直到現在我才瞭解 想要的東西是必須花時間換得的
而我將它收藏起來 能在那裡讓我尋得
我無法否認這些已流逝的歲月
但我並不以為意
因為我現在已下地決心要實現我的夢想




Where have all the years gone
that's what I am asking now
What have I learnt so far
tell me Father Time - tell me now
這些年的歲月都到哪去了
這正是我想問的阿
目前為止我到底獲得了什麼?
告訴我吧時光老人 告訴我吧!



arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()