很久很久 沒有聽見過如此哀傷的音樂了
整首歌鋪陳非常出色
從死腔到唸咒似的清腔
把整首歌的絕望意境表現得一清二楚
如果有人還在說黑色星晴天聽了會想自殺
那不妨先聽聽這首歌...
最近心情有點陰鬱
所以就先選了這一首歌  來聽聽看吧


 

Wish 
希望

Awakened this dying season such a beauty to behold
喚醒這個即將朽亡的季節 良辰美景讓人如此沉醉
Oh autumn hath arrived a tragedy painted dead
啊 秋天已經來臨 一場悲劇 被描繪成死亡的顏色
Fallen am I without thee I am lost
我已崩潰 失去你的我迷惘無助
In a region of doleful shades I am withering away
在哀傷的幽影之國 我漸漸枯萎
I dwell in the shadows of life
我寄居在生命的陰影下
A dismal state of mind I!m in pain
飽受痛苦煎熬
Oh sun I hate thy beams
啊 太陽 我憎恨你的光芒
Leave me here to sleep and dream
請將我滯留在沉睡和夢境中

 

In the midst of falling leaves
在這凋零飄落的枯葉中
In a garden of endless grief
在這悲傷永無止境的花園中
I yearn for thee my precious one
我的至愛我渴望著你
Beneath a pale grey sky I dream of your embrace
在灰白的蒼穹下夢迴你的懷抱
How I wish I had you near in this oh so dolorous life
我多麼希望在這悲傷的生命中有你作伴
Where dreams turn to dust I have lost all my hope
在這夢想灰飛煙滅的生命裡我竭盡所有希望
Of lasting pain and unpresent bliss
在這痛苦永恆 幸福無望的生命裡
This soul of mine I welcome thee
我那痛苦的靈魂向你敞開懷抱
Eternal sleep
永恆的睡眠

 

Silent advent of white death
蒼白死神靜無聲息的降臨
I feel so cold
我感到冰涼刺骨
Silent advent of white death
蒼白死神靜無聲息的降臨
I feel so cold
我感到冰涼刺骨
Crystallized tears falling still
水晶般的眼淚依然垂流不止
Oh autumn hath died
啊 秋天已經消亡
Enshrouded am I in thy mist of endless gloom
無盡的陰鬱如同濃霧將我籠罩
Enthralled am I by thy beauty
你的美麗讓我興奮不已
How I wish how I wish
我多麼希望 我多麼希望

 

In the midst of falling snow
在這輕盈飄落的白雪中
In a garden of endless grief
在這悲傷永無止境的花園中
My forlorn soul of misery
我那被放逐的痛苦靈魂
Where peace and rest can never dwell
在這安詳和寧靜蕩然無存的地方
Hope never comes
希望永不眷顧
I see no point in going on
繼續前行也毫無意義
Still I dream but now I know
雖然我仍在夢想 但現在我明白
I dream a lie so I close my eyes and I sigh
我的夢想是一個謊言 於是我合閉雙眼並哀嘆
A life of shattered dreams I can no longer bear
這充滿了破碎夢想的生命讓我無法忍受
I enter thee eternal sleep
我踏入你那永恆的睡眠

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()