1285868798_front    

德籍Speed/Power Metal界的神級唱將Michael Kiske,對上美籍才女Amanda Somerville,會擦出什麼不一樣的火花?

這首是專輯內最奔放的歌曲之一,整張專輯剛柔並濟,也有許多超棒的抒情歌曲。

不管你聽不聽Metal,都是一張你能夠好好消化的優秀專輯!

 

Kiske/Somerville - If I Had A Wish

 

 

If I Had A Wish

 

Kiske:
I throw away my sorrows
There was one chance to escape into what
They call the other side
One more bad dream and I'm gone
It's hard to walk this road alone
With no more fire burning inside
我扔掉了我的感傷
這是一個逃進另一個世界的機會
我已經經歷了又一個惡夢
讓我艱辛的獨自走在
這沒有火焰燃燒的街道

Somerville:
I'm not superhuman, got a leak in my plan now
And if everything will fall to pieces
我不是神,我的計畫也會洩漏
如果萬物散成碎片

Kiske:
As the blue sky's turning black
And my mirror starts to crack
隨著藍天變黑
我的鏡子也隨之破碎

Kiske-Somerville:
As far as the eye can see
You mean so much to me
If I had just one more wish
And I don't know which way I should go
My heart says yes - my mind says no
你總是盡你所能
帶我看盡世界美景
但如果我只有一個願望
我卻不知道該如何做出選擇
我的內心接受 ─ 理智卻在反對


Somerville:
Saw the demons dancing
An angel takes me out of hell
I came to understand
看著惡魔之舞
一位天使帶我離開地獄
我才明白

Kiske:
Arrived at less than zero
This arrow starts to kill me
Deep inside and burns all pride
一切沒有比較好
一隻弓箭準備將我殺死
並且深深焚毀我的驕傲

Somerville:
I'm not superhuman, got a leak in my plan now
And if everything will fall to pieces
我不是神,我的計畫也會洩漏
如果萬物散成碎片

Kiske:
As the blue sky's turning black
And my mirror starts to crack
隨著藍天變黑
我的鏡子也隨之破碎

Kiske-Somerville:
As far as the eye can see
You mean so much to me
If I had just one more wish
And I don't know which way I should go
My heart says yes - my mind says no
你總是盡你所能
帶我看盡世界美景
但如果我只有一個願望
我卻不知道該如何做出選擇
我的內心接受 ─ 理智卻在反對
(Solo)

Somerville:
I'm not superhuman, got a leak in my plan now
And if everything will fall to pieces
我不是神,我的計畫也會洩漏
如果萬物散成碎片

Kiske:
As the blue sky's turning black
And my mirror starts to crack
隨著藍天變黑
我的鏡子也隨之破碎

Kiske-Somerville:
As far as the eye can see
You mean so much to me
If I had just one more wish
And I don't know which way I should go
My heart says yes - my mind says no
你總是盡你所能
帶我看盡世界美景
但如果我只有一個願望
我卻不知道該如何做出選擇
我的內心接受 ─ 理智卻在反對

 

arrow
arrow
    文章標籤
    kiske somerville
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()