Dream Theater - The Spirit Carries On

我的葬禮用歌曲趴吐

這張是公認他們最出色的一張概念式專輯,描寫主人翁尼可拉斯在夢中總是夢見某位女性

後來經由求助催眠師,了解到女孩的一生,原來這位名為維多利亞的女孩就是他的前世

也因此相信人終有來生,不再害怕死亡。

這首歌便是描寫最後真相大白時的抒情歌曲,非常棒

其實我並沒有很相信這種東西,但是真的是一首非常出色的歌曲。

 

Dream Theater - The Spirit Carries On

 

Dream Theater - The Spirit Carries On

精神永存

[N]
Where did we come from?
Why are we here?
Where do we go when we die?
What lies beyond
And what lay before?
Is anything certain in life?
[尼可拉斯]
我們從何處來?
又為何位於這裡?
死後將前往何處?
之後又如何?
生前又是怎麼樣的情況?
生命中是否有不會改變的事物?

They say, 'Life is too short,'
'The here and the now'
And 'You're only given one shot'
But could there be more,
Have I lived before,
Or could this be all that we've got?
人們說生命短暫、唯有當下
又說:你只有一次機會
但是不是真的就是這樣?
是否我過去也曾經活過?
或是我們只有今世?

If I die tomorrow
I'd be allright
Because I believe
That after we're gone
The spirit carries on
若我明日就死去
那也沒有關係
因為我相信
在我們離開人世之後
精神仍會續存

I used to be frightened of dying
I used to think death was the end
But that was before
I'm not scared anymore
I know that my soul will transcend
我曾經恐懼死亡
我曾經認為死亡就是結束
但是這些都經已成往事
我再也不會感害怕
因為我知道靈魂將會昇華

I may never find all the answers
I may never understand why
I may never prove
What I know to be true
But I know that I still have to try
也許我永遠找不到問題的答案
也許我永遠不明白為什麼
也許我永遠無法證明
自己所了解的是否都是真實的
然而我知道我仍須嘗試

If I die tomorrow
I'd be allright
Because I believe
That after we're gone
The spirit carries on
若我明日就死去
那也沒有關係
因為我相信
在我們離開人世之後
精神仍會續存

[V]
'Move on, be brave
Don't weep at my grave
Because I am no longer here
But please never let
Your memory of me disappear'
[維多利亞]
勇敢前進
不須在我墓前哭泣
因為我已離開這個世界
但別讓你對我的記憶消逝

[N]
Safe in the light that surrounds me
Free of the fear and the pain
My questioning mind
Has helped me to find
The meaning in my life again
Victoria's real
I finally feel
At peace with the girl in my dreams
And now that I'm here
It's perfectly clear
I found out what all of this means
[尼可拉斯]
安全地身在圍繞於我的光輝中
在這沒有恐懼與痛苦
我困惑的心靈
幫我再次找到了
我生命的意義
維多利亞這個人的確真實存在
我終於能與夢中的女孩一同感到平靜
如今我在這裡
我已明白這一切的意義

If I die tomorrow
I'd be allright
Because I believe
That after we're gone
The spirit carries on
若我明日就死去
那也沒有關係
因為我相信
在我們離開人世之後
精神仍會續存

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()