末段歌詞頗感傷的一首歌

Sonata Arctica

台灣翻譯名稱為極光奏鳴曲

為Speed/Power Metal

除了主唱Tony Kakko優異的嗓音之外

這團的Keyboard也是一絕啊

不過這首歌聽不太出來

有興趣可以自己去YouTube搜尋一下

今天翻譯的是一條芭樂歌  不過芭樂的十分特別 聽聽看吧

Sonata Arctica - Letter To Dana

 

Dana, my darling, I'm writing to you.
Dana,我的摯愛,我寫了這封信給妳
Cause your father passed away, it was a beautiful day
妳的父親已經往生,在一個晴朗的天氣裡
And I don't want to bother You anymore,
我不想再次地責備妳
I used to hope you'd come back
曾經希望妳能回頭
But not anymore Dana
但都已不可能,Dana.

My eyes might have betrayed me, but I have seen
也許是我眼花,但我看見了
Your picture on the cover of a filthy magazine
妳的照片在成人雜誌的封面上
And I think my heart just cannot handle that
我想我的心承受不了這番打擊
Dana, my darling, would be so bad.
Dana,我的摯愛,居然變得如此

Dana my darling I'm writing to you
Dana,我的摯愛,我寫這封信給妳
Your mother passed away it was a really rainy day
妳的母親已經往生,在一個陰鬱的天氣裡
And I didn't mean to bother you anymore
我無意再次地責備妳
Your mother wished: Come visit your faters grave, Dana
她臨終說:來看看妳的爸爸吧,Dana

Your father disowned you because you have sinned
因為妳的罪惡,妳父親與妳斷絕關係
But he did forgive you in condition he was in
但到了今天的情況,我想他已經原諒了妳
And I you won't do those things anymore
我希望妳能不要再犯下同樣的錯
Dana My darling I'm waiting for
Dana,我的摯愛,我等待著…

Dana O'Hara oh, Dana my dear,
Dana,我的摯愛
How I wish that my Dana was here
我多麼希望妳在這裡
Little Dana O'Hara decided one day
小小的Dana O'Hara 在那一天決定
to travel away, faraway
遠行,離開這裡

No, you can't surprise me anymore
不,妳再也無法讓我驚訝
I have seen it all before
我什麼都見識過了
But it seems I cannot let you go
看來似乎我不該放妳走
Anyhow, Dana, Dana, Dana, Dana
無論如何都不應該,Dana,Dana,Dana,Dana

And I think that I told you, I'd wait for you forever
我想我跟妳說過,我會永遠等著妳
Now I know someone else's holding you,
但現在我知道妳在別人懷裡
so, for the first time in my life - I must lie
所以,畢生第一次,我撒謊
Lie's a sin, mess that I am in,
撒謊是罪惡,是我的狼狽
Love is not the thing I feel know
我想我不懂何謂愛情
I promise you: I won't write again 'til the sun sets behind your grave
我向妳承諾:我不會再寫信給妳,直到陽光在妳墓上逝去

Dana, oh, Dana I'm writing to you, I heard you passed away it was a beautiful day
Dana, 噢, Dana 我寫了這封信給妳,我聽說妳已經往生,在一個晴朗的天氣裡
I'm old and I feel time will come for me, my diarys
我已經老了,行將就木
pages are full of thee
但我的日記的每一頁都寫滿了妳

[副歌]

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()