Sebastian Bach - By Your Side  


90年代紅極一時的Hair Metal樂團Skidrow當家主唱Sebastian Bach於2007年的個人專輯Angel Down中的一首抒情歌,講的是把分手的女朋友追回來的故事,非常好聽。


Sebastian Bach一直都是我最喜歡的樂團主唱之一,充滿爆發力、可激情可深情的嗓音,聽過後很難不愛上的。再加上他又有一副連男性都不禁著迷的俊美外表,可說是堪稱完美。當然隨著時光流逝,如今也是個40多歲成家立業的大叔了,而且出乎意料的是個好爸爸,跟他年輕時酗酒嗑藥惹事生非,動不動就跳下台跟觀眾打架的形象真是大相逕庭。

 

By Your Side

 


By Your Side
在妳身邊



So long my dear departed
where did you go
I can't believe you're gone and
the lights go out so slow
I'm missin you each mornin
Days gone by
I can not feel the longing
to look you in the eye
我的摯愛 妳已遠走多年
妳去了哪裡
我不相信妳已離去
而時間卻流逝得如此之慢
每個早晨 我都想起妳
日子不斷過去
每當望著妳的雙眼
我便感受不到寂寞



You know I'll never let you go
You know I'll never hurt so bad
And if It takes a thousand years
I will be right there by your side
You know I'll never let you go
When I lost you I was blind
And everytime I catch my tear
I will be right there by your side
妳知道我不會讓妳離去
妳知道我不會那麼脆弱
而就算千年過去
我也會陪伴在妳身邊
妳知道我不會讓妳離去
失去了妳我便等同失明
每當我明白我為何流淚
我便會陪伴在妳身邊


I feel you when you're watching from afar
Too young to leave me standing
I wonder where you are
The precious time we spent
my fondest memories
I'll hold on to the promise
That you made to me
每當妳眺望遠方 我便能感受到妳
妳已離去太久
我無法得知妳身在何處
我們投注那些寶貴的時間
就是為了這些珍貴的回憶
我將永遠守住
妳對我所做的那些承諾


You know I'll never let you go
You know I'll never hurt so bad
And if It takes a thousand years
I will be right there by your side
You know I'll never hurt so much
When I lost you I was blind
And everytime I catch my tear
You are right there by my side
妳知道我不會讓妳離去
妳知道我不會那麼脆弱
而就算千年過去
我也會陪伴在妳身邊
妳知道我不會讓妳離去
失去了妳我便等同失明
每當我明白我為何流淚
我便會陪伴在妳身邊


I stare into his eyes and then I see your face
A dying love inside
a love you can't replace
You're looking down with pride
And let me show what I can tell
So long my dear departed
Where did you go
I can't believe you’re gone
And my life goes on so slow
我注視著妳男友的雙眼 而我看到了妳的臉龐
妳倆已經不再有愛存在
因為妳心中一直有一份無可取代的愛
而妳卻因為矜持而猶豫不決
所以讓我告訴妳
我的摯愛 妳已遠走多年
妳去了哪裡
我不相信妳已離去
而我的生命卻走得如此緩慢




You know I'll never let you go
You know I'll never hurt so bad
And if It takes a thousand years
I will be right there by your side
You know I'll let you go
When I lost you I was blind
And everytime I catch my tear
You are right there by my side
By my side
you are right there by my side
妳知道我不會讓妳離去
妳知道我不會那麼脆弱
而就算千年過去
我也會陪伴在妳身邊
妳知道我不會讓妳離去
失去了妳我便等同失明
每當我明白我為何流淚
是因為妳陪伴在我身邊
在我身邊
是妳陪伴在我身邊



arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()