stevie nicks landslide  

今天挑的是一首70年代膾炙人口的老歌Landslide,由Stevie Nicks所演唱,這首歌由於最近South Park S15E07的播出,主題是關於人在成長後所感到的落寞,這首歌被用來當作該集的片尾曲,十分動聽,也因此造成了很大的迴響。

 

當然Stevie Nicks可不是單靠這首歌走紅的小角色,身為早期搖滾樂界的翹楚,不僅聲音充滿魔力,也是個出色的詞曲創作者。更被滾石雜誌選近當代百大歌手之林,她的音樂也對後世造成很大的影響。

 

Stevie-nicks-0200.jpg  

 

Stevie Nicks - Landslide

 

 

Landslide

山崩


I took my love and I took it down
Climbed a mountain and I turned around
And I saw my reflection in the snow-covered hills
And the landslide brought me down
我擁有愛情 我放下愛情
登上高山 我轉過身來
看見我的身影 反射在白雪覆蓋的山峰
直到山崩將它淹沒


Oh, mirror in the sky--what is love?
Can the child in my heart rise above?
Can I sail through the changin'...ocean tides?
Can I handle the seasons of my life?
I don't know.....I don't know...
天上的鏡子啊 什麼是愛
能否助我將心中的童稚昇華
能否助我渡過這多變的海潮
能否助我掌握生命中的變化


Well I've been afraid of changin'
Because I've built my life around you
But time makes is bolder; children get older
I'm getting older too....
但我害怕改變
因為我的一生就是為你而活
但時間使你更加堅強 小孩已經長大
我也長大了


So, take this love...take it down.
Oh, if you climb a mountain and you turn around
and you see my reflection in the snow-covered hills...
well, the landslide will bring you down;
The landslide will bring you down...
所以 帶走愛情 然後放下它
如果你登上高山 轉過身來
你會看見我的身影 反射在白雪覆蓋的山峰
直到山崩將你淹沒
直到山崩將你淹沒

arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()