close

 

cover.jpg 

於2005年專輯Ghost Reveries中的一首抒情單曲,整首歌由清腔加上空心吉他演繹,主要描寫的是富裕的人生失敗後的唏噓,有人是窮到只剩錢,更有人是連錢都沒了,雖然我並不有錢,但是這樣的場景真的頗為淒涼,配唱主唱Mikael Åkerfeldt的極品嗓音,真的是一首很棒的小品。

 

Hours of Wealth

 

 

 


Hours of Wealth
富裕的時光



Found a way to rid myself clean of pain 
And the fever that has been haunting me 
Has gone away
找一種方法來擺脫痛苦
那困惱我的燥熱
已經遠去 


Looking through my window 
I seem to recognize 
All the people passing by 
But I am alone 
And far from home 
And nobody knows me 
從窗戶往外看
我似乎明白
所有的人都只是過客
而我總是獨自一人
遠離家鄉
沒有人了解我


Never heard me say goodbye 
Never shall I speak to anyone again 
All days are in darkness 
And I'm biding my time 
Once I am sure of this task I will rise again
我從來沒有說過再見
我永遠不會再與任何人溝通
在黑暗中日復一日
虛擲光陰
我也曾相信總有一天會再次回復榮耀

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()