Coldplay有三張錄音室專輯

其中我最喜歡的是第二張A Rush Of Blood To The Head

第一張歌很好聽  但是吉他調的TONE太粗  不是我喜歡的那種  可惜

第三張絃樂器用太多  看得出Coldplay想走藝術搖滾的路線 也就是他們的偶像Pink Floyd

但是捨棄太多搖滾元素  個人認為還沒有辦法做得很好  靜觀其變吧~

 

這首歌是三張專輯中我最喜歡的歌

我很喜歡這種氣氛的歌曲

雖然我翻譯完後還是不知道他想表達什麼...

 

Coldplay - The Scientist

 

Come up to meet you, tell you I'm sorry
我來了只為告訴妳 我很抱歉
You don't know how lovely you are
妳不明白自己有多可愛
I had t find you, tell you I need you
我必須找到妳,告訴妳我需要妳
Tell you I set you apart
告訴妳我要分解妳
Tell me your secrets and ask me your questions
告訴我妳的秘密 訴說妳的問題
Oh let's go back to the start
來回到最初吧
Running in circles, coming up tails
在圈子裡打轉 追著尾端跑
Heads on a silence apart
朝向一個寂靜的隔閡
Nobody said it was easy
沒人說那很容易
Oh it's such a shame for us to part
我們分開這件事真是糗斃了
Nobody said it was easy
沒人說這很容易
No one ever said that it would be this hard
沒人說過這居然會這麼難
Oh take me back to the start
帶我回到最初吧

I was just guessing at numbers and figures
我不過是猜想及計算數字
Pulling your puzzles apart
解開妳的謎題
Questions of science, science and progress
科學問題、科學和過程
Do not speak as loud as my heart
他們並不像我的心一樣容易瞭解
Tell me you love me, come back and haunt me
告訴我妳愛我,回來魅惑我
Oh and I rush to the start
我急忙回到最初
Running in circles, coming up tails
在圈子裡打轉 追著尾端跑
Coming back as we are
回到最初我們的樣子

Nobody said it was easy
沒人說這很容易
Oh it's such a shame for us to part
我們分開這件事真是糗斃了
Nobody said it was easy
沒人說這很容易
No one ever said that it would be this hard
沒人說過這居然會這麼難
I'm going back to the start
我即將回到最初開始的時候

Oh ooh ooh ooh ooh.......

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(25) 人氣()