哈哈 雖然身在國外 翻譯還是要給他練一下才行
騰雲樂團 應該沒啥好介紹了吧
新古典速彈宗師樂團
不過最近近況似乎不大順
吉他手烙跑創新團  
還直接用錄好的騰雲新歌換主唱直接發行 有夠沒品 
現在樂團陷入停擺狀態  畢竟吉他手機八歸機八  像他一樣強的倒不好找

今天翻的這首是Paradise 也算是我金屬入門曲啊
四年前聽的時候只是感覺很好聽 沒去看歌詞
最近重新看歌詞 發現居然是有關環保的主題 真是令人震驚
寫得真的很棒 來看看吧

Stratovarius - Paradise(因為沒有拍MV  故影片與歌曲無關)




Stratovarius - Paradise


Late at night I find myself again
在夜晚結束之前我再次找到自我
Wondering and watching TV
感到疑惑並且打開電視
I can't believe what is on the screen
我對螢幕上出現的事物感到無法置信
Something that I wouldn't care to see
有太多事是我過去從未注意過的
Many rare species will perish soon
太多稀有珍貴的東西快速滅亡
And we will be short on food
而且我們即將面臨糧食短缺
Why do we have to be so selfish
我們為何變得如此自私
We've got to change our attitude
我們必須改變我們的態度
I know that I am not
我明白我並不是
The only one that's worried
唯一一個感到憂慮的人
Why don't we all
為何我們不能夠
Wake up, and realize
覺醒並且領悟
Like the birds in the sky
就像在藍天中遨翔的鳥兒
We are flying so high
飛得又高又遠
Without making anykind of sacrifice
不去製造任何一種犧牲
We've got so little time
我們只剩一下一點時間
To undo this crime
來洗清這些罪惡
Or we'll lose our paradise
否則我們將失去我們的天堂
It seems to me that there's no sense at all
"這些事情看來對我並沒影響"
Nobody cares it's always the same
一如往常的並沒有任何人關心
Mother nature's crying out in pain
大地之母在痛苦中哭泣
We are the ones to blame
我們就是要被懲罰的那些人
I know that I am not
我明白我並不是
The only one that's worried
唯一一個感到憂慮的人
Why don't we all
為何我們不能夠
Wake up, and realize
覺醒並且領悟
Like the birds in the sky
就像在藍天中遨翔的鳥兒
We are flying so high
飛得又高又遠
Without making anykind of sacrifice
不去製造任何一種犧牲
We've got so little time
我們只剩一下一點時間
To undo this crime
來洗清這些罪惡
Or we'll lose our paradise
否則我們將失去我們的天堂

arrow
arrow
    全站熱搜

    cnc414 發表在 痞客邦 留言(3) 人氣()